OULUJÄRVI LEADER -HANKE PIENET RAKENNELMAT

TULIPAIKKA, KATOS SEKÄ KANOOTTILAITURI

Nyt rakentaminen on saatu päätökseen ja avajaiset pidetty 1.9.2019. Sää suosi, runoja kuultiin, juotiin kahvia ja syötiin muurikkalettuja. Katso kuvista, miltä rakennus näyttää. Kanoottilaituri ei ehtinyt vielä paikoilleen avajaisiin mennessä, koska se toimitti kahvilan pöydän virkaa. Nyt sekin on saatu paikoilleen.

SÄÄNNÖT TULIKATOKSEN KÄYTTÖÖN

Paikalla ei ole erikseen huoltoa.

Jokainen vie roskat mennessään ja siivoaa omat jäljet.

Polttopuut tuodaan itse.

Vessa on tulossa jossain vaiheessa, käytetään sitä siististi.

Rakennusta ei voi varata omaan käyttöön, se on aina kaikille avoin.

MAKKARANPAISTOSSA

Sunnuntaina 15.9.19 makkaranpaistossa isolla porukalla. Väkeä oli tuvan täydeltä, eli  Neulansilmään näyttäisi helposti mahtuvan kerralla 20 henkilöä tulistelemaan. Taas nähtiin, miten kankarilaisilla vakituisilla ja vapaa-ajanasukkailla yhteishenki pelaa. Tulikatoksen nimeksi vahvistettiin nyt tämä Neulansilmä.

Suosittu hetki nuotion ympärillä sateelta suojassa.

ÄITIENPÄIVÄN LOUNAS

Kyläyhdistys järjestää vuosittain äitienpäivänä lounaan kankarilaisille äideille. Myös puolisot osallistuvat  omakustanteisesti tapahtumaan, joka ostetaan palveluna paikalliselta yritykseltä.

ERKINPÄIVÄN HAUENPAISTO- TAPAHTUMA

Tapahtuma järjestetään vuosittain Erkin päivän tietämillä, kun jäät ovat sulaneet. Kyläyhdistys tarjoaa asukkailleen ja mökkiläisille paistettua haukea ja kahvit.

JÄTTIPALSAMIN HÄVITTÄMINEN

Jättipalsamia kitketään taas tänä kesänä Kankarin vesipumppaamon alueelta, jos siihen ilmenee aihetta. Toistaiseksi tilanne ei näytä, että kitkennän tarvetta olisi tulossa isomman talkooporukan voimalla.

Tärkeä neuvo asukkaille on, että jättipalsami kannattaa kitkeä kukintavaiheessa ennen kuin se alkaa lennättämään siemeniä ympäristöön. Jos havaitset tontillasi ylimääräisenä tätä kasvia, se saattaa olla peräisin myös siirtomullasta. Kannattaa siis tarkkailla pihapiiriä ja estää näin kasvin leviäminen. Kasvi on kaunis kukkiessaan, mutta viheliäinen levitessään nopealla tahdilla ympäristöön.

LIIKUNTA- JA RETKIKERHO

Liikuntatorstai ja -perjantai muuttuu. Jatkossa on luvassa  eväsretkiä makkaranpaistoineen ym. mukavaa luonnossa liikkumista erikseen ilmoitettavina ajankohtina. Mahdollisuus myös lähteä kimppakyydeillä kauemmas patikoimaan eri luontopoluille, sieniretkille, nähtävyyksiä katsomaan, kyläkeskuksen liikuntaryhmiin tai muihin kohteisiin. Tervetuloa mukaan rennon iloiseen seuraan kaikki asukkaat ja mökkiläiset! Tiedustelut p. 0500 995041 / Tiina

Yhdistyksen tapahtumat Ihimiset.fi- sivustolla

Tämä linkki on vielä kehittelyssä. Tietoa tulee jossain vaiheessa, kun saadaan lisää tietoa toiminnasta.