OULUJÄRVI LEADER -HANKE PIENET RAKENNELMAT

TULIPAIKKA, KATOS SEKÄ KANOOTTILAITURI

Nyt rakentaminen on saatu päätökseen ja avajaiset pidetty 1.9.2019. Sää suosi, runoja kuultiin, juotiin kahvia ja syötiin muurikkalettuja. Katso kuvista, miltä rakennus näyttää. Kanoottilaituri ei ehtinyt vielä paikoilleen avajaisiin mennessä, koska se toimitti kahvilan pöydän virkaa. Nyt sekin on saatu paikoilleen.

SÄÄNNÖT TULIKATOKSEN KÄYTTÖÖN

Paikalla ei ole erikseen huoltoa.

Jokainen vie roskat mennessään ja siivoaa omat jäljet.

Polttopuut tuodaan itse.

Vessa on tulossa jossain vaiheessa, käytetään sitä siististi.

Rakennusta ei voi varata omaan käyttöön, se on aina kaikille avoin.

KIRJOJA MYYNNISSÄ

Vielä on jäljellä ostettavaksi Kankarin kyläkirjoja. 439 sivua Kankarin tiloista, taloista ja asukkaista kertovaa historiaa ja lähimenneisyyttä. Hinta yksittäin 50 euroa, vähintään 10 kpl ostettuna alennus 10 %. Toinen myynnissä oleva kirja on Alpo Karjalaisen vanhempi runokirja Sateenkaari saa silmät loistamaan, hinta 15 euroa. Näistä voi kysellä p. 040 581 5735/ Heimo.

VUOKRATTAVANA JUHLA-ASTIASTOA

Kyläyhdistys vuokraa jäsenilleen edullisesti astiastoa ja muita tarvikkeita juhlakäyttöön. Astiastosta löytyy erilaisia kokonaisuuksia jopa sadalle hengelle katettavaksi. Vuokrattavana on myös pöytäliinoja, kannuja, kuohuviinilaseja, pumpputermoskannuja sekä muita oheistuotteita.

Hintaesimerkkejä jäsenille

Ruokailuastiasto (12 kpl) sis. mm. lautaset, lasit, ruokailuvälineet        5,00 / satsi

Kahviastiasto (12 kpl)                                                                                     5,00/satsi

Pöytäliinat                                                                                                         1,00 / kpl

Pumpputermospullo                                                                                       2,00 / kpl

Kaasumuurikka, ei sis. kaasupulloa                                                             10,00

Vuokrausta myös ei-jäsenille sopimuksen mukaan.  Lisätietoa vuokrauksista antavat hallituksen jäsenet, joiden yhteystiedot löytyvät Hallitus-sivulta.

KALENTERI 2021

Vuodelle 2021 on suunniteltu kyläyhdistyksen omaa kalenteria, jossa käytetään jäsenien ottamia kuvia Kankarin rakennuksista,  luonnosta ja tapahtumista. Kuvat pitää ottaa tai käsitellä nykyisen tietosuojalain mukaan niin, että henkilöt eivät ole niissä tunnistettavissa. Aiheesta järjestetään valokuvauskilpailu, jossa voittaja saa palkinnon. Kilpailuun tulleita kuvia käytetään kalenterissa.

Aiheesta tulee lisätietoa myöhemmin. Kuvia voi jo ottaa ja laittaa Tiinalle tulemaan joko sähköpostilla tai whatsappilla. Tiedot Yhteystiedot-sivulla.

ÄITIENPÄIVÄN LOUNAS

Kyläyhdistys järjestää vuosittain äitienpäivänä lounaan kankarilaisille äideille. Myös perheenjäsenet osallistuvat  omakustanteisesti tapahtumaan, joka ostetaan palveluna paikalliselta yritykseltä.

KOKOONTUMISIA

Sunnuntaina 15.9.19 makkaranpaistossa isolla porukalla. Väkeä oli tuvan täydeltä, eli  Neulansilmään näyttäisi helposti mahtuvan kerralla 20 henkilöä tulistelemaan. Taas nähtiin, miten kankarilaisilla vakituisilla ja vapaa-ajanasukkailla yhteishenki pelaa. Tulikatoksen nimeksi vahvistettiin nyt tämä Neulansilmä.

Suosittu hetki nuotion ympärillä sateelta suojassa.

VUOSITTAISET TAPAHTUMAT

Coronatilanteen vuoksi vuosittaiset tapahtumat keväällä saatetaan joutua perumaan. Näitä ovat Erkinpäivän hauenpaistotapahtuma ja Äitienpäivän lounas. Pidetään tilannetta silmällä ja palataan aiheisiin myöhemmin. Jos tilanne muuttuu kesään mennessä ja kokoontumiset ovat taas turvallisesti mahdollisia, pyritään järjestämään muita tapahtumia oman ja muiden kyläläisten kesken.

ERKINPÄIVÄN HAUENPAISTO- TAPAHTUMA

Tapahtuma järjestetään vuosittain Erkin päivän tietämillä, kun jäät ovat sulaneet. Kyläyhdistys tarjoaa asukkailleen ja mökkiläisille paistettua haukea ja kahvit.

LIIKUNTA- JA RETKIKERHO

Liikuntatorstai ja -perjantai muuttuu. Jatkossa on luvassa  eväsretkiä makkaranpaistoineen ym. mukavaa luonnossa liikkumista erikseen ilmoitettavina ajankohtina. Mahdollisuus myös lähteä kimppakyydeillä kauemmas patikoimaan eri luontopoluille, sieniretkille, nähtävyyksiä katsomaan, kyläkeskuksen liikuntaryhmiin tai muihin kohteisiin. Tervetuloa mukaan rennon iloiseen seuraan kaikki asukkaat ja mökkiläiset! Tiedustelut p. 0500 995041 / Tiina